יעוץ ארגוני


יעוץ ארגוני יעוץ ארגוני
ליווי ויעוץ ארגוני, ליצור עולם ארגוני טוב יותר.

יש כל כך הרבה מה לעשות בארגון. והמשימה המרכזית של הארגון היא להישאר בתנועה, כשהכיוון הוא צמיחה והתפתחות והגשת היעוד הארגוני. ומעבר למילים היפות, זה אומר שכולם עסוקים כל הזמן והזמן אף פעם לא מספיק, יש מתח מובנה בין פעולות בארגון, כגון: מתח מובנה בין זמן לישיבות מול זמן של עבודה נטו. יש מתח מובנה בין מחלקות הארגון: כמו המתח המובנה בין מחלקת מכירות למחלקת ייצור, או מתח מובנה בין מנכ"ל שדוחף לפרויקטים והשקעות לסמנכ"ל כספים שמבקש לבלום או לוסת את התנועה. כל הזמן מתוח. וכולם נמצאים כל הזמן על המגרש. רצים, מייצרים תפוקות ומהלכים, וחולמים על היום שבו הכל ירוץ ללא מעורבות ישירה שלהם.

אז איך זה קורה?

מניסיוני יש בדרך כלל שתי גישות לפיהן ארגונים צורכים יעוץ, הגישה הראשונה היא The Urgent approach . נקלענו למשבר או אנחנו צריכים עזרה כדי להתנהל, או יש תאריך יעד לביצוע תהליך מסוים, או בקשת לקוח שחייבים להשלים ואז...אני שמה על הרכב את אחת המדבקות: אמבולנס, משטרה או מכבי אש נוסעת לפגישה דחופה ומרגע זה הכל רץ מהר, הנושא מקבל עדיפות, תהליכים קורים בטווחי תגובה קצרים וכולם על הרגליים. כאן התהליך נבנה יותר ממקום של "מה" צריך לעשות ו"איך" לעשות זאת.

הגישה השנייה היא The important approach.  המסר בה הוא, מתכננים קדימה ורוצים לחשוב על, או יש לנו רעיון נשמח לבחון אותו איתך וגם יש משהו שלא עובד שאנו רוצים לתקן ואז... בפגישה דנים בשותפי השינוי, בלוח זמנים שמאפשר עבודה במקביל לתהליך, יש זמן להכין את המנהלות והמנהלים את כל הצוותים והתהליך מתבצע מתוך ראיה ארוכת טווח, מתוך שותפות והבנת ה"למה" של התהליך.

והאמת היא, שרוב הפניות משלבות בין שתי הגישות, אבל בכל פניה כזו יש הבנה שזה הזמן לעצור את הרכבת!!!

אני מאמינה שכדי ליצור שינוי בארגון, אנחנו מדברים על תהליך של התקשרות וכמעט תמיד יש לו אדוות. משמע, מתחילים לטפל בנושא אחד, ואז יש צורך לבצע התאמות גם בתהליכי עבודה וממשקים בתחומים נוספים. מבחינתי, זה הסימן שהשינוי שנעשה הוא מדויק. להבנתי, שינוי שנוצר ולא פעפע לחלקים נוספים של הארגון, רצוי לבדוק האם הוא אכן שינוי או שינוי לכאורה, מעין תהליך קוסמטי עד העניין הבא.

ישנם שינויים מסוגים שונים, חלקם ניתן לצפות, חלקם קורים לארגונים אחרים במשק וכולם באותה צרה, וחלקם ייחודיים לארגון ויש צורך לפתור תוך כדי תנועה.

כדי להצליח להתמודד איתם הסיפור מתחיל עוד הרבה קודם, עוד לפני המשבר, בשגרה. 

כדאי לזכור שהתנהלותם של ארגונים היא לרוב תוצאה של הביוגרפיה של הארגון, תהליכים שעבר, התמודדות עם אילוצים שונים, ולאו דווקא של תכנון מושכל. ומאוד יכול להיות שזה כרגע עובד, אבל זה בטח לא מספיק. מנהיגות ניהולית איכותית יוצרת לעצמה זמן לחשיבה מוטת עתיד, ומייצרת מפת דרכים אליה. אלה מחשבות שיותר קל לחשוב עם יועצת, ולא סתם נקרא התהליך יעוץ וליווי, כי ליווי של הנהלת ארגון בדרך זו היא מרתקת מעניינת ומפרה.

אשמח לחשוב ביחד איתך,
שלך,
שלי