אימון מנהלות ומנהלים imageאימון מנהלות ומנהלים image
לעבור מניהול מן המניין לניהול לעיניין

מדהים אותי כל פעם מחדש לגלות, כמה קל לכולנו ללכת בשבילים שאחרים הלכו בהם, או לחילופין להיכנס ל"קופסאות" שאחרים הגדירו עבורנו. אימון מנהלות.ים בארגונים עוזר לכל אחת ואחד לבחור את השביל שלו ולעצב את גבולות המסגרת שבאחריותו. ישנו משפט שאומר שיצירתיות והצלחה מלווים אנשים שחשבו "מחוץ לקופסא", אבל אני מאמינה שאין בכלל קופסא... 

מכירים את הדמות הזו, שכולם במשרד נושאים אליה עיניים, שייש תחושה שהיא תמיד יודעת, מבינה ומקדימה את כולם. הדמות הזו, שתמיד מביאה ערך מוסף לשולחן הדיונים, וכולם רוצים לדעת מה יש לה לומר. זו אותה דמות שלא מעט מנהלות ומנהלים שואפים להיות בארגון. אנחנו אוהבים את הדמויות הללו ומפרגנים להן בכל הזדמנות. הן מצדן בחוויה שהארגון מקדם ועוטף, ומטריצת ההתקדמות שלהם במגמת טיפוס, ונראה, שהכל בא בקלות. אז למה הדמות הזו לא יכולה להיות את או אתה?

ארגונים מוצאים שקל יותר לקדם אדם מתוך הארגון, מאשר לקחת אדם מבחוץ ולהתחיל איתו מההתחלה. האדם מתוך הארגון מכיר את התרבות הארגונית ועבר את מבחן ההסתגלות ויש אמונה שהוא יכנס מהר מאוד לעניינים ויתחיל להיות מועיל לארגון כבר מהרגע הראשון. לרוב כניסה לתפקיד חדש תכלול חפיפה והעברת ידע, אבל מי מלווה את המנהל או המנהלת שנולדו לראשונה בתפקיד? מי עוזר לך להגיע לבשלות ניהולית? ואיך מזהים סימנים ותמרורים בתהליכי עבודה וחושבים יחד כיצד ניתן לצלוח אותם?

הסימנים והתמרורים שבדרך, חלקם הם חלק מהמהלכים בארגון וחלקם מביאים לידי ביטוי את החלקים הפנימיים שלך, את האדם שבך:  הערעור הפנימי בכל הקשור  להתנהלות, הטלת ספק, הדהוד של תובנות ומחשבות ובעיקר בניית חוסן ניהולי. זה בדיוק מה שאימון מנהלים ומנהלות מאפשר לך. להסתכל על החלקים הפנימיים והדיאלוג שלך פנימה ובין התפקיד.

יש מנהלים ומנהלות שאני מלווה שנים בארגונים, ויש כאלה שהתהליך איתם הוא ממוקד לנושא מסוים. זה תלוי בצורך ובדרך שאנו מגבשים יחד.  אחד המשפטים שתמיד מלווה אותי במפגשים האלה הוא: שפגישת האימון היא הפגישה היחידה ביום שתעזור לך לפגוש את עצמך ולשים את ההתקדמות הניהולית שלך על השולחן.

נכון יש עוד דרכים להתפתח מלבד אימון מנהלות ומנהלים.  אפשר ללמוד מניסיון שלך או של הסביבה, לדוגמא, זה לוקח זמן, וזה תהליך אישי בו עיבוד התובנות והתהליכים קורה בינך לבינך. אפשר לקצר את תהליך הלמידה, לא רק במצבי כניסה לתפקיד ניהולי אלא גם כהכנה לקראת התפקיד הבא אליו שואפים. הרעיון הוא שאימון מנהלות ומנהלים שם אותך במוקד.

יש ארגונים שמבינים את הערך של אימון מנהלות ומנהלים ויש כאלה שפחות. ולכן, אפשר תמיד לחכות ולראות אם הארגון יציע לך, אבל הצעד הראשון באימון ניהולי מתחיל בתובנה שהכדור במגרש שלך. אז או ששיחה יזומה עם מקבליי החלטות תגרום לנו להיפגש, או ההחלטה שההתקדמות הניהולית שלך לא מחכה לאף אחד.

כך או כך, זו תמיד הבחירה שלך.

שלך,
שלי