ארגון לומד


ארגון לומד

מה זה ארגון לומד ? 

בשפה של הארגונים אנו מדברים על "ארגון לומד". זה ארגון שבחר שהערך "למידה" יוביל את העשייה שלו, לא רק החוצה מול הלקוחות, אלא גם פנימה בתוך הארגון עצמו. בעצם מדובר על תהליך למידה פנימי שבו אנשי הארגון נפגשים ומדברים, משתפים, מנתחים וחושבים על תהליכי העבודה והפיתוח בארגון שלהם. הם משפרים בהתמדה את יכולותיהם ליצור תוצאות רצויות, מטפחים ומפתחים דפוסי חשיבה ארגוניים חדשים ועובדים על תהליכי למידה משותפים.  

למה זה חשוב ?

כי הדרך ליצור צוות מקצועי, עוברת דרך העבודה העצמית שלו. להבין איך תהליכי למידה עובדים בארגון. להכיר את השותפות.ים מנקודות מבט מגוונות, לחפש מה עובד ומה לא עובד ואז לשפר. להיות כל הזמן בתנועה בדרך לתהליכי למידה איכותיים ומותאמים אישית לפרוייקטים, למשימות וליעדים שלכם. 

על מה נדבר ?

במפגשים נעסוק בנושא של יצירת ארגון לומד, בשאלות כגון: מה זה ארגון לומד ? למה כדאי להשתייך לכזה ? מה יצא לי מזה ? האם אני מוכנ.ה בכלל לנסות את זה?, ובשלב הראשון לפחות, נתמקד ביצירת קשר, בהבנת ההבדלים ובגילוי החוזקות של אנשי הצוות (את החולשות ממילא כולם יודעים :).

בתהליך יבואו לידי ביטוי מושגים מעולם הערכים, העמדות ונקודות המבט המגוונות, כלפי עצמנו וכלפי העולם הסובב אותנו. נתמקד בא.נשים שמרכיבים את הקהילה הזו. נקיים תהליכי עבודה משותפים כולל דיונים, שיח עמדות, שיתופים ועוד. מידת הפתיחות, תתפתח עם התהליך, ומחוברת מאוד למידת הרצון להיות חלק מקהילה שלומדת את עצמה ואת התהליכים שלה, מסקרן מה יהיה.



להתכונן לקפיצת המדרגה הבאה ביחד. להבין, שאם הארגון הוא ארגון לומד, אז כולם לומדים בהגדרה, כולל עובדות.ים ומנהלות.ים. נבנה יחד תהליך שיהיה ייחודי לכם, שיחשוב איך אפשר לאגם את הידע המיומנויות והכישורים שבחדר לעשיה בחיי היום יום בארגון. יש לתהליך תיאורים רבים אבל בעיקר הוא נותן ערך לייחד המקצועי. עשיה שמקלה על חיי כולם ומוציאה מכל אחד את הכי טוב שלו.

נשמע אידיאלי... זה באמת כזה ? 

כן... ולא.

התהליך מעניין, הערך המוסף שלו ברור.

קל, אולי לא כל כך. ללמוד לבטוח, להיות פתוח, להשאיר את הציניות והביקורת האישית מחוץ לשיח. ללמוד לקבל ולהקשיב (אבל באמת). להבין שלפעמים נתחיל ממש מעט ולאט לאט נרחיב. וכל הזמן לא נפסיק להאמין שהתהליך עובד.

נעים מאוד

קוראים לי שלי נינבורג ואני יועצת ארגונית ומאמנת. מובילה מצוינות ארגונית וממקסמת תפוקות של מנהלים ועובדים דרך עבודה עם חוזקות ומציאת הערך האישי והארגוני. פועלת להעצמת החיבור ללב העשייה הארגונית על ידי חיבור נכון, ובכך סוללת דרך לשיפור מתמיד בתהליכי עבודה חוצי ארגון וצוותים. בעלת ניסיון של מעל עשור בתפקידים בכירים, ובעבודה עם דרגי ניהול וצוותים. מוזמנים ליצור איתי קשר 052-5969630 או במייל shelly@dia-log.co.il