אימון מנהלות.ים בארגונים


אימון מנהלות.ים בארגונים

אימון למנהלות.ים בארגונים

מדהים אותי כל פעם מחדש לגלות, כמה קל לכולנו ללכת בשבילים שאחרים הלכו בהם, או לחילופין להיכנס ל"קופסאות" ש.אנשים אחרים הגדירו עבורנו. אימון למנהלות.ים בארגונים עוזר לכל אחת ואחד לבחור את השביל שלו ולעצב את גבולות המסגרת שבאחריותו. 

מכירים את הדמות הזו, שכולם במשרד נושאים אליה עיניים, שייש תחושה שהיא תמיד יודעת, מבינה ומקדימה את כולם. הדמות הזו, שתמיד מביאה ערך מוסף לשולחן הדיונים, וכולם רוצים ואפילו מעוניינים לדעת מה יש לה לומר. זו אותה דמות שלא מעט מנהלות.ים שואפים להיות בארגון. אנחנו אוהבים את הדמויות הללו ומפרגנים להן בכל הזדמנות. הן מצידן בחוויה שהארגון מקדם ועוטף, ומטריצת ההתקדמות שלהם במגמת טיפוס, ונראה, שהכל בא להם בקלות.

אז זהו, שלא!

כדי להיות אותה דמות. צריך לעבוד על זה. זה בדיוק התוכן של אימון מנהלות.ים בארגונים. זה בדיוק הדרך שאנו עושים יחד במאמץ להפוך ממנהל.ת מן המיניין למנהל.ת יוצאת דופן.

איך עושים זאת?

מבינים דפוסים ואינטראקציות, מגדירים יעדים, מזקקים חוזקות וממתגים וממצבים אותן. ואז דואגים לבטא את היכולות באמצעות יצירת יוזמות פנים ארגוניות בעלות ערך מוסף לך ולארגון. ובגדול, חושבים,  כל הזמן חושבים. והסביבה הארגונית יודעת לראות, להבין ולהגיב לשינוי. 

ואיך מודדים את ההצלחה הזו ?

המדד הכי טוב הוא לאמוד את שיתופי הפעולה וחיבורים דווקא לפי אירועים מזדמנים, שיחות קטנות פה ושם. גידול במספר הא.נשים בארגון שעוצרים לרגע ומבקשים לשוחח ולהבין את נקודת המבט או ליצור חשיבה משותפת (בניגוד למה שהיה בעבר). וגם את זה צריך להתרגל למדוד ולראות. כי העבודה המרכזית היא על בניית סרגל הצלחה בעל מדדים מותאמים אישית.

למי לפנות בארגון כדי לבקש אימון למנהלות.ים ?

למי שעוסק בבדרך כלל  בפתרונות, למי שמלווה את ההתמקמות שלכן.ם בארגון. ובעצן למי שיכול. זה יכול להיות המנהל.ת הישיר שלך או מנהל.ת משאבי אנוש של הארגון. ארגונים מוצאים שקל יותר לקדם אדם מתוך הארגון ולעטוף אותו בתהליך בונה, מאשר לקחת אדם מבחוץ ולהתחיל מראשית. האדם מתוך הארגון מכיר את התרבות הארגונית ועבר את מבחן ההסתגלות. כדאי לפנות במקרה של קבלת תפקיד חדש בארגון, אדם בעל מיומנות מקצועית גבוהה קודם לתפקיד ניהולי ראשון. בקידום מסוג זה, מאמינים וסומכים על האדם שידע להתנהל בתפקיד. הן מהצד הטכני והן בתהליכי הניהול השונים. כדאי לפנות גם במידה ומזהים  שיפור בהתנהלות שלו בכל הנוגע לקשר עם אנשים וליצירת הנעה ומוטיבציה אצל עובדיו. לרוב העובד.ת עושים עבודה נהדרת בתוכן, אבל המיומנויות הניהוליות ואישיות לרוב אינן זוכות למענה מובנה בארגון.

מה כדאי לעשות?

נכון, אפשר ללמוד מניסיון אבל זה לוקח זמן. ואפשר גם ללמוד אחרת, ולקצר את התהליך. אם יש בארגון תוכנית מנטורינג, כלומר מנהל שיחנוך וליווה – מצוין. ואם לא זה בדיוק הזמן להכניס לתמונה תהליך ליווי אישי ממוקד מיומנויות ניהול ומנהיגות, שיעסקו בברור ערכים ותפיסות בסיס ויסייעו לעובד.ת להתמקם טוב יותר מול המנהלים, העמיתים והכפיפים. אבל ניהול הוא לא רק מיומנות, הוא בניית קשר. תהליך אימון למנהלות.ים בארגון זה יכול לעדכן ולרענן את ארגז הכלים של העובד.ת. יתרה מזאת, ישנה אפשרות שהעובד.ת ישתמש בכלים לעצמו, וגם שירכוש את הביטחון לסייע לצוותים שלו.ה להתגבר על חסמי הצלחה ולהגדיל את ההישגים בארגון.

מה הצעד הבא?

אם את.ה מאלה שמחכים...זה יכול לקחת  זמן. אבל אפשר אחרת. אפשר ליזום מהלך, שיחה ישירה עם המנהל.ת הישיר.ה או עם מנהל.ת משאבי אנוש.
ופשוט לבקש.

ואם התשובה היא לא? (לא מתאים, לא עכשיו וכו...), זה בדיוק הזמן לשקול, האם את.ה מחכה שיתנו לך לעשות את הצעד הבא, או פשוט עושה זאת בעצמך? מי אמר שאת.ה לא יכול.ה לקחת יועץ ארגוני באופן פרטי? יש על מה לחשוב.

בשפה של סטיבן קובי, זה בדיוק ההבדל בין להיות ריאקטיבי ופרואקטיבי...

נעים מאוד

קוראים לי שלי נינבורג ואני יועצת ארגונית ומאמנת. מובילה מצוינות ארגונית וממקסמת תפוקות של מנהלים ועובדים דרך עבודה עם חוזקות ומציאת הערך האישי והארגוני. פועלת להעצמת החיבור ללב העשייה הארגונית על ידי חיבור נכון, ובכך סוללת דרך לשיפור מתמיד בתהליכי עבודה חוצי ארגון וצוותים. בעלת ניסיון של מעל עשור בתפקידים בכירים, ובעבודה עם דרגי ניהול וצוותים. מוזמנים ליצור איתי קשר 052-5969630 או במייל shelly@dia-log.co.il