איך יראו ארגונים בעתיד? ואיך יראה הארגון שלך?


יעוץ ארגוני בעלם משתנה. 

איך יראה עולם הארגונים בעתיד ?  ואיך נראה ארגון שמכין את עצמו לקראת אותו עתיד ?

איך יראה העולם הארגוני? אני לא יודעת, אני רק יכולה להצטרף לתובנה שממש עכשיו, נבראת לה מציאות חדשה בעולם הארגונים. רואים את השינוי מתחיל באנשים. אם פעם מפגש עם חבר ותיק היה מעלה את השאלה "איפה את.ה עובד.ת  ? " היום בטח השאלה שתעלה היא  "על איזה פרויקט את.ה עובד.ת?". רואים את השינוי מתחיל בתפקידים. ישנה התרחקות ממודל העסקה מסורתי של עובד במשרה מלאה, בקביעות ובאותו מקום. יותר ויותר ישנו מעבר לדפוס של  עובדים בהגדרות אחרות: כמו צוות משימה, פרוייקטור, קבלנים עצמאיים, פרילנס וכדומה והם לרוב יעבדו בחלקיות משרה עבור הארגון, ובסבירות גבוהה אצל יותר מארגון אחד. 

יודעים שהשינוי התחיל במידע. אפשר היום לעבוד מכל מקום, ועם כל אחד. אפשר להעביר מידע בשניות לקצה אחר של היקום, הכל נגיש והכל זמין. הארגונים, מתחילים להסתגל למציאות חדשה, אירוע הקורונה נתן טעימה קטנה מהעתיד...משהו קרה.

וזה אתגר, איך מתכוננים ? ואיך יראה הארגון שלך ?

מסכימים לדבר על הכל, לפרק את הכל למרכיבים, לערער כל הנחה, לטלטל כל תפיסה ולהסכים להתנסות ולטעות, באים ממקום שמנסה להבין ומשאירים את הסקפטיות והשיפוטיות מחוץ לחדר.


ומה אני עושה ? 

כיועצת ארגונית אני מביאה תהליכי עבודה אפשריים לארגון, כגון: עבודה עם צוות הניהול, עבודה עם בעלי תפקידים ספציפיים, עבודה עם צוותים. אני מלווה את התהליך, בונים אותו יחד ומנסים לחשוב אחרת. אני מחזיקה את התהליך, ולא את הפתרונות. את הפתרונות וההתאמות נבנה יחד, בהתאם לתוכן שיעלה.

איך מתחילים ?

  • מגדירים שאלה שחשוב להסתכל עליה. 
  • בונים תהליך אבחון.
  • אוספים מידע ומנתחים אותו.
  • וחושבים עליו ביחד.

למי מתאים התהליך ?

לארגון שמבין שעבודה עם יועץ יכולה ליצור את השינוי שהוא מבקש לעשות. לארגון שיודע איזה שינוי הוא מבקש וזקוק לעזרה לבנות את התהליך שיוביל לשם. לארגון שלא יודע לאיזה שינוי הוא זקוק וצריך ייעוץ שיעזור לו למקד. לארגון ב"הצפה" שצריך נקודת מבט חיצונית, שתאפשר להאיר את מה שממילא נמצא "מתחת לפנס"

איך כדאי לעבוד יחד ?

הכי כדאי לעבור תהליך ארגוני משתף. אבל אפשר גם, לבחור מיומנות שרוצים להקנות, ולהתמקד בה במודולה קטנה ונקודתית, כגון:

  • בניית תהליך אבחון: הכרה של מודלים ותהליכים של אבחון ארגוני וצוותי
  • בניית צוותי משימה והתנהלות בצוות : איך בונים צוות, הגדרת משימות, התנהלות ודינמיקה פנימית.
  • חיזוק מיומנויות אישיות: להסתכל על החוזקות של כל אחד מחברי הצוות, להכיר, לדעת ולרתום הכל לטובת התהליך.
  • אימון מנהלים (כל שדרת הניהול, זוטר ובכיר): תהליך תומך – אותו חווה המנהל עצמו ויכול להעביר אותו הלאה
  • העצמת צוות, תהליך שמחבר ומגבש צוותים.
  • ואפשר גם למקד במיומנות שאתם כמנהלים זיהיתם ואינה מוזכרת כאן.

נעים מאוד

קוראים לי שלי נינבורג ואני יועצת ארגונית ומאמנת. מובילה מצוינות ארגונית וממקסמת תפוקות של מנהלים ועובדים דרך עבודה עם חוזקות ומציאת הערך האישי והארגוני. פועלת להעצמת החיבור ללב העשייה הארגונית על ידי חיבור נכון, ובכך סוללת דרך לשיפור מתמיד בתהליכי עבודה חוצי ארגון וצוותים. בעלת ניסיון של מעל עשור בתפקידים בכירים, ובעבודה עם דרגי ניהול וצוותים. מוזמנים ליצור איתי קשר 052-5969630 או במייל shelly@dia-log.co.il